DomůAlternativní pohonyNový Peugeot e-Expert Hydrogen

Nový Peugeot e-Expert Hydrogen

Nový Peugeot e-Expert Hydrogen s nulovými emisemi CO2, bez omezení vjezdu do center měst a schopností zcela tiché jízdy představuje mobilitu která dokáže uspokojit potřeby firemních zákazníků. Peugeot e-Expert Hydrogen je prvním sériově vyráběným vozem značky Peugeot, který doplňuje nabídku verzí se spalovacím a elektrickým motorem. Pro značku Peugeot je snížení emisí svých vozů prioritou, proto se Peugeot e-Expert Hydrogen stává nejnovějším symbolem strategie značky „Extended power of choice“, prvním sériově vyráběným vozem, který nabízí elektrickou verzi poháněnou vodíkovými palivovými články (hydrogen fuel cell). Technologie vodíkových palivových článků schopností doplnit vodík za 3 minuty s více než 400 km podle WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test) je odpovědí na stále komplexnější potřeby zákazníků.

Vodíkové palivové články Peugeot e-Expert Hydrogen

Dva zdroje elektrické energie

Peugeot e-Expert Hydrogen postavený na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform) je navržen jako „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric“, který tvoří palivové články a vysokonapěťová lithium-iontová baterie s kapacitou 10,5 kWh. Jedná se o plně elektrický vůz kombinující dva zdroje elektrické energie umístěné ve vozidle tak, aby to nebylo na úkor objemu nebo užitečného zatížení. Vodíkové palivové články jsou umístěné v přední části vozidla, elektromotor s permanentními magnety o maximálním výkonu 100 kW a maximálním točivém momentu 260 Nm je umístěn na přední nápravě a vysokonapěťová lithium-iontová baterie s kapacitou 10,5 kWh a s výkonem 90 kW je umístěná pod sedadly kabiny. Toto umístění zajišťuje bezpečnost a zároveň díky optimálnímu rozložení hmotnosti také radost z jízdy.

Nádrž

Plnící hrdlo na levém zadním blatníku Peugeot e-Expert Hydrogen

Nádržový systém s celkovou kapacitou 4,4 kg pod tlakem 700 barů se skládá ze 3 zásobníků umístěných pod podlahou, je snadné a rychlé jej doplnit skrz plnící hrdlo, které je na levém zadním blatníku. Nabíjecí zásuvka pro vysokonapěťovou baterii je na levém předním blatníku a v motorovém prostoru najdeme třífázovou palubní nabíječku o výkonu 11 kW.

- Advertisement -

Fáze fungování systému „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric“ jsou následující:

  • při rozjezdu a nízké rychlosti: energii dodává elektromotoru pouze vysokonapěťová baterie
  • při rozjezdu a nízké rychlosti: energii dodává elektromotoru pouze vysokonapěťová baterie
  • při ustálené rychlosti: energii do elektromotoru dodávají palivové články 
  • při akceleraci nebo stoupání: energii elektromotoru dodávají palivové články i vysokonapěťová baterie 
  • při zpomalování a brzdění dobíjí elektromotor vysokonapěťovou baterii

Řidič nového vozu Peugeot e-Expert Hydrogen se bude cítit pohodlně díky specifickému nastavení tlumičů a pružin, což zaručí vysoký komfort i při jízdě s naloženým vozem. Pohodlnou jízdu usnadní speciálně seřízený posilovač řízení a pro zajištění bezpečnosti se při jízdě vpřed a vzad do 30 km/h ozývá zvukový signál, který signalizuje přítomnost vozidla nebo chodce.

Dvoumístná kabina Peugeot e-Expert Hydrogen

Stejně jako u verzí se spalovacím nebo elektrickým motorem je prostor pro řidiče a spolujezdce ve dvoumístné kabině identický s užitným objemem až 6,1 m³. Maximální užitečné zatížení je pro e-Expert Hydrogen specifické, a to 1 100 kg s možností tažení přívěsu o hmotnosti až 1 000 kg.

Výbava

Pro nový Peugeot e-Expert Hydrogen je k dispozici pouze jedna úroveň výbavy. Zahrnuje všechny potřebné komfortní a bezpečnostní prvky jako jsou: 2 samostatná sedadla v kabině, 2 posuvné dveře, 17″ kola, elektrická parkovací brzda (Hill Assist) s asistentem pro rozjezd ve svahu, manuální klimatizace, couvací kamera visiopark 1 (180°) a dotykový středový 7″ displej se systémem Peugeot Connect. Nový Peugeot e-Expert Hydrogen nabízí 3 režimy jízdy (Eco 60 kW, 190 Nm, Normal 80 kW, 210 Nm,Power 100 kW, 260 Nm), 2 režimy brzdění (mírný a vyšší s příslušným typem regenerace baterie přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky) a elektrickou parkovací brzdu.

Nový Peugeot e-Expert Hydrogen je k dispozici ve dvou verzích. Verze standardní dlouhá 495 cm a verze prodloužená s délkou 530 cm.

Zdroj informací: tisková zpráva

- Advertisment -

Další články