DomůElektromobilitaPlatforma E-GMP prodlužuje dojezd a zrychluje nabíjení elektromobilů Hyundai

Platforma E-GMP prodlužuje dojezd a zrychluje nabíjení elektromobilů Hyundai

Platforma E-GMP (Electric-Global Modular Platform) je specializovaná platforma pro akumulátorové elektromobily a signalizuje novou éru společnosti Hyundai. Poslouží jako základ nové generace elektromobilů, která umožní radikální inovace a významná vylepšení jejich konstrukce a designu. Společnost Hyundai si stanovila ambiciózní cíl představit v příštích pěti letech celkem 23 elektromobilů s akumulátorovým napájením a minimálně 11 modelů, které se budou vyrábět výhradně s elektrickým pohonem. Díky platformě E-GMP, v níž není nutné rezervovat místo pro uložení zážehového nebo vznětového motoru, mají designéři automobilů nevídanou svobodu pro konstrukci a design bez kompromisů ohledně prostornosti interiéru. Mezi ně patří například modely IONIQ 5, 6 a 7. První model na této platformě, IONIQ 5, byl představen v prvních měsících letošního roku a médii je oslavován jako revoluční automobil.

Platforma E-GMP nabízí výhody, které zjednoduší život

Elektromobily Hyundai zkonstruované na platformě E-GMP budou nabízet výrazně delší dojezd a funkci rychlého nabíjení. Vysokonapěťové sady akumulátorů poskytují řidičům dojezd až 480 kilometrů podle metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Nabíječkou o výkonu 350 kW a vysokorychlostním nabíjením s napětím 800 V lze akumulátor nabít za pouhých 18 minut z 10 na 80 procent kapacity. V porovnání s běžným 400V nabíjením, u něhož trvá doplnění mezi 30 minutami a jednou hodinou, jde o významné zlepšení. Pouhých pět minut prodlouží dojezd o více než 100 kilometrů.
Platforma E-GMP jako první podporuje vícenapěťové nabíjení bez manuálně ovládaných komponentů nebo adaptérů. To pro řidiče znamená vyšší úroveň praktičnosti a komfortu ve spojení s nižšími náklady. Ještě před vstupem napětí do akumulátorů dochází ke zvýšení nabíjení ze 400 V na 800 V pomocí invertoru napětí bez ohledu na skutečné napětí nabíječky.
E-GMP usnadňuje a snižuje náklady na případné opravy akumulátorů standardizací akumulátorových článků a modulů do jednoho celku, které se již nemusejí kompletně vyměňovat, stačí oprava nebo výměna jednotlivých nefunkčních modulů.

Výhody platformy E-GMP

Nabíječka na kolech

Elektromobily na základě platformy E-GMP mohou také plnit funkci vysokokapacitního externího zásobníku elektrické energie. Funkce V2L (Vehicle-to-Load) pro přenos elektrické energie z akumulátorů splňuje díky nejvyššímu výkonu 3,68 kVA veškeré požadavky na cestách pro napájení různých přenosných zařízení. Z vozu IONIQ 5 lze nabíjet další přístroje a dokonce i elektromobily.

Lepší provozní vlastnosti

- Advertisement -

Platforma E-GMP vylepšuje také provozní vlastnosti. Chování a stabilita vozu v zatáčkách i při akceleraci se zlepšuje díky vyváženějšímu rozložení hmotnosti. Těžké akumulátory jsou v nízké poloze uprostřed mezi nápravami. Pětiprvková zadní integrovaná hnací náprava o 42 procent tužší a o 10 procent lehčí zachycuje příčné, podélné a vertikální síly působící při jízdě na kola a optimalizuje tím jízdní komfort i ovladatelnost.

Odolná struktura platformy E-GMP pro bezpečnější cestování

Platforma E-GMP přináší také zvýšení úrovně bezpečnosti. Aby byla zaručena bezpečnost cestujících i sady akumulátorů, byl ocelový skelet optimalizován v pohlcování nárazové energie a jejího odvedení do dalších částí karoserie. Stejný účel plní zadní deformační zóna, která navazuje na zadní nárazník.
Panely vyrobené z ultravysokopevnostní oceli zabraňují průniku cizích těles do sady akumulátorů a navíc zvyšují pevnost podlahy, což je další opatření chránící akumulátory v případě kolize.
V případě boční kolize pohlcují nárazovou energii protlačované hliníkové výztuhy.

Hyundai IONIQ 5 je prvním elektromobilem v produktové řadě nové značky IONIQ, zkonstruovaný na základě platformy E-GMP, který ukazuje velký počet jasných benefitů, které platforma E-GMP zákazníkům nabízí.

Další články