DomůElektromobilitaBaterieSrdcem modelů Volkswagen ID.3, ID.4 a ID.4 GTX je akumulátorový systém

Srdcem modelů Volkswagen ID.3, ID.4 a ID.4 GTX je akumulátorový systém

Kompaktní elektromobil Volkswagen ID.3, „Světové auto roku 2021“ ID.4 a vysokovýkonný model ID.4 GTX mají jedno společné – vysokonapěťový akumulátorový systém Volkswagen Group Components.

Jde o špičkovou technologii, která zajišťuje dlouhý dojezd, rychlé nabíjení, vysoké výkony a nejlepší možnou bezpečnost. Výrobní závod v Braunschweigu reaguje na vysokou poptávku po atraktivních a cenově dostupných elektromobilech na základě modulární platformy MEB (Modularer ElektrifizierungBaukasten) rozšířením výrobní kapacity až na 500 000 akumulátorových baterií ročně.

Akumulátorová baterie je technickým srdcem elektromobilu, protože rozhodujícím způsobem určuje potěšení z jízdy, náklady, dojezd a zkušenosti uživatelů s nabíjením. Proto hraje hlavní roli při dosažení dlouhodobé spokojenosti zákazníků našich koncernových značek.

řekl Thomas Schmall, který je člen představenstva koncernu Volkswagen odpovědný za techniku

Pro společnost Volkswagen jsou akumulátorové systémy důležitým stavebním kamenem. Díky strategii ACCELERATE, kterou nyní představila, plánuje do roku 2030 výrazně zvýšit počty prodaných elektromobilů. Podíl na celkovém prodeji výhradně elektricky poháněných modelů (BEV) má vzrůst v USA a Číně na 50 procent a v Evropě až na 70 procent.

V období do roku 2025 představíme každý rok jeden nový elektromobil. V letošním roce to bude sportovní SUV ve stylu kupé ID.5, v následujícím roce naše nová ikona, ID. BUZZ. V roce 2025 pak představíme model, který vstoupí do nižšího segmentu, než je ID.3, abychom elektromobilitu zpřístupnili ještě většímu okruhu zákazníků

dodal člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za vývoj Thomas Ulbrich
Structure of an MEB battery system
Vysokonapěťový akumulátorový systém Volkswagen je použit i v novém modelu ID.4 GTX

Akumulátory s kapacitou od 45 kWh do 77 kWh

- Advertisement -

Pro model ID.3 jsou na výběr tři velikosti baterií. Verze s využitelnou kapacitou 45 kWh, která podle metodik WLTP umožňuje dojezd na jedno nabití až 352 km. Dojezd se prodlouží až na 426 km s kapacitou 58 kWh. Maximální dojezd 549 km nabízí velká sada akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. Podobný výběr je i u modelu ID.4.Elektrické SUV dokáže ujet až 346 km s akumulátorovou baterií o kapacitě 52 kWh, se sadou o kapacitě 77 kWh se dojezd zvýší až na 522 km. Model ID.4 GTX s pohonem všech kol, dvěma elektromotory a s nejvyšším výkonem 220 kW bude uveden na evropské trhy v létě. Jeho sada baterií poskytuje 77 kWh elektrické energie, což v podmínkách reálného silničního provozu postačuje pro dojezd až 480 km.

Výkon od 107 kW do 150 kW

Výkon elektromotoru je limitován výkonem akumulátorů. Výkon 110 kW nabízí model ID.3 s 45kWh akumulátorovou baterií. U ID.3 s 58kWh sadou akumulátorů to je 107 kW nebo 150 kW. Nejvyšší výkon 150 kW dosahuje model ID.3 s baterií o kapacitě 77 kWh, stejně jako u modelu ID.4. Pro elektrické SUV se kromě toho dodává 52kWh sada se dvěma různými elektromotory, jejichž nejvyšší výkon je 109 kW, resp. 125 kW.

Ochrana akumulátorů

Akumulátorový systém Volkswagen modelů ID. je chráněný rámem z hliníkových profilů. V každé její části je uložen jeden modul, složený z 24 článků v pružných pouzdrech o hmotnosti od 320kg do cca 500kg. Výška 14 cm i šířka 145 cm je jednotná. Délka je pak u velkých systémů 182 cm a u kompaktního 142 cm. Nejvyšší bezpečnost zajišťují až tři řídicí jednotky (záleží na velikosti baterie), které sledují napětí a teplotu v modulech. Při těžké nehodě okamžitě přeruší napájení hlavní řídicí jednotka a přípojková skříň s pojistkami, které najdeme na zadní straně akumulátorového systému. Hliníkové víko, chladící deska, další kryt z hliníku a pevný obvodový rám chrání akumulátorový systém před poškozením. Bezproblémové a bezpečné jízdní vlastnosti u modelů ID.3 a ID.4 zajišťuje pohon zadních kol a uložení akumulátorů mezi nápravami v nejnižší poloze. Nabíjení střídavým nebo stejnosměrným proudem akumulátorů u modelů ID.3 a ID.4 je rychlé a u domácí nabíječky může nabíjení probíhat s výkonem až 11 kW. U nabíjecího stojanu se stejnosměrným proudem až 50 kW (na přání až 100kW) s využitelnou kapacitou 45 kWh nebo 52 kWh. 100 kW v sériové výbavě u 58kWh. Výkon až 125 kW dosahuje u akumulátorů s kapacitou 77 kWh. Při takovém výkonu dokáže za 30 minut stejnosměrným proudem doplnit baterii energii pro ujetí 320 km (WLTP).

Zdroj informací: tisková zpráva

Další články