DomůElektromobilitaVylepšený hybridní pohon Recharge od Volva převyšuje průměrný denní dojezd na jedno...

Vylepšený hybridní pohon Recharge od Volva převyšuje průměrný denní dojezd na jedno nabití

Společnost Volvo Cars představila nové, vylepšené plug-in hybridní pohonné ústrojí Recharge, mezi jehož přednosti patří výrazně delší dojezd. Nová pohonná jednotka bude pro všechny plug-in hybridní modely Volvo Recharge (S60, V60, XC60, S90, V90 a XC90 Recharge) postavené na modulární platformě SPA.

Volvo Recharge – delší dojezd

Vylepšená hybridní pohonná jednotka Recharge nabízí na jedno nabití v čistě elektrickém režimu předpokládaný dojezd až 90 kilometrů (délka dojezdu se u jednotlivých modelů liší). Vzhledem k faktu, že majitelé najedou ve všední dny v průměru méně než 50 kilometrů, většina řidičů využívajících vozy Volvo získá možnost absolvovat v novém plug-in hybridním Volvu své každodenní dojíždění jen s elektrickým pohonem.
K nejzásadnější změně k lepšímu patří nový akumulátor podporující dlouhý dojezd, jehož součástí je třetí vrstva článků zvyšující kapacitu akumulátoru z 11,6 kWh na 18,8 kWh.
Další změnou je silnější elektromotor, který nyní nabízí výkon 145 koní. Díky zvýšení výkonu elektrického agregátu činí celkový kombinovaný výkon 350 koní u varianty Recharge T6
a 455 koní u modelů Recharge T8. Druhá motorizace dělá z daných vozů nejsilnější automobily Volvo, které kdy byly vyráběny.
Některé modely se mohou pochlubit i dalšími vylepšeními, jako je například ovládání jedním pedálem, které může přispět k obzvláště plynulé jízdě a intuitivnímu jízdnímu zážitku.

„Máme rok 2021 a lidé by se při dojíždění již nadále neměli spoléhat na benzínové nebo naftové pohony. Naše nejnovější plug-in hybridy nabízejí elektrický dojezd, který uspokojí potřeby každodenního dojíždění většiny lidí.“

řekl technický ředitel společnosti Volvo Cars Henrik Green

Vyšší výkon a lepší ovladatelnost

Vylepšený elektromotor přenáší na zadní kola o 65 % více síly, což má za následek lepší výkon a ovladatelnost. K lepším jízdním vlastnostem přispívá i zdokonalený elektrický motor (4×4). To může být přínosné především v nízkých rychlostech, při tažení nákladu nebo při jízdě po kluzkém povrchu, kdy je potřebná vyšší trakce a stabilita.

„Řízení plug-in hybridního vozu často představuje odrazový můstek k plně elektrickým automobilům. Věříme, že tento upgrade mnoha lidem ukáže, že je elektrická jízda naší budoucností, a posune nás blíže k našemu cíli stát se do roku 2030 výrobcem výhradně elektrických vozů.“

dodal Henrik Green
- Advertisement -

Další články