Ford Mustang Mach-E je možné za 10 minut nabít na 119 kilometrů jízdy

Tesla model 3 červená barva

Nejnovější zkoušky ukazují, že časy nabíjení Mustangu Mach-E jsou oproti počátečním odhadům téměř o 30 procent lepší. Model s pohonem zadních kol a větší baterií se na rychlonabíječce IONITY za pouhých 10 minut nabije na dojezd 119 km. Celkový dojezd Mustangu Mach-E je až 600 km v závislosti na okolních podmínkách a stylu jízdy.

Oproti předběžným počítačovým simulacím tak zkoušky v reálném světě přinesly výsledek lepší o 26 km, respektive téměř 30 procent. Hodnota 119 km/10 min platí pro Mustang Mach-E ve variantě s pohonem zadních kol (RWD) a větší trakční baterií.

Model s pohonem všech kol (AWD) by měl dosáhnout průměrné nabíjecí rychlosti 107 km/10 min. 1 Obě varianty pohonu, RWD i AWD, se pak nabijí z 10 na 80 procent maximální kapacity baterie za 45 minut.2

Se standardní baterií se bude Mustang Mach-E podle předběžných odhadů nabíjet tempem 91 km/10 min v případě pohonu zadních kol, respektive 85 km/10 min u varianty AWD. Nabití z 10 na 80 procent v tomto případě potrvá 38 minut.2

Celkový dojezd Mustangu Mach-E je až 600 km dle metodiky WLTP umožní zákazníkům podnikat bez obav i dlouhé cesty.

V Evropě bude majitelům Mustangu Mach-E k dispozici ekosystém Ford Charging Solutions, který v sobě integruje přístup k domácímu nabíjení i veřejným stanicím po celém kontinentu.

Začátkem letošního roku vyzval prezident Ford of Europe Stuart Rowley vlády, firmy i instituce, aby podpořily elektrifikaci rychlejším rozšiřováním veřejné nabíjecí infrastruktury. Současně se společnost zavázala do tří let vybudovat ve svých evropských areálech 1000 nabíjecích míst pro vlastní zaměstnance.

Elektrický Mustang Mach-E stojí v čele rychle expandující řady elektrifikovaných vozů Ford. Patří k 18 novým elektrifikovaným modelům, které značka uvede na evropské trhy do konce roku 2021.

1 Cílové hodnoty dojezdu a nabíjecích časů vycházejí ze zkoušek výrobce a kalkulací založených na homologačním cyklu WLTP. Uváděné hodnoty dojezdu platí pro prvních 10 minut od zahájení nabíjení. Oficiálně homologované hodnoty spotřeby energie budou zveřejněny před uvedením modelu na trh. Rychlost nabíjení se snižuje, jakmile se akumulátor blíží své maximální kapacitě. Skutečná doba nabíjení se může lišit v závislosti na vytížení sítě a stavu nabití akumulátoru. Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na povětrnostních podmínkách, jízdním stylu řidiče, kondici vozu a stáří lithium-ion akumulátoru.

2 Uváděné časy nabíjení vycházejí ze zkoušek výrobce.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

Zdroj: tisková zpráva Ford

Ford Mustang Mach-E diskuzní fórum