DomůElektromobilyFordNejprodávanější plug-in hybrid Ford Kuga v Evropě absolvuje téměř polovinu celkového nájezdu...

Nejprodávanější plug-in hybrid Ford Kuga v Evropě absolvuje téměř polovinu celkového nájezdu na elektřinu

V prvním pololetí roku 2021 byl Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) nejprodávanější hybrid v Evropě. Vyplývá to z nejaktuálnějších dostupných údajů JATO Dynamics. Dle homologačního cyklu WLTP majitelé hojně využívají možnosti ujet až 56 kilometrů čistě na elektřinu, kdy vůbec nedochází k aktivaci spalovacího motoru. Zájem o automobily s plug-in hybridním či elektrickým pohonem v Evropě stoupá. Stále více řidičů zjišťuje, že tyto vozy dokážou komfortně splnit jejich potřeby a mají velmi příznivé provozní náklady. Ve druhém čtvrtletí dosáhly vozy PHEV na evropském trhu podílu 8,4 %. Oproti stejnému období loňského roku to je nárůst o 255 procent.

Nejprodávanější Plug-In hybrid

V červnu si Kuga Plug-In Hybrid připsala 6300 prodaných vozů, což je nejlepší měsíční výsledek, a nyní se prodává lépe než všechny ostatní varianty Kugy dohromady. Od dubna prodal Ford téměř 16 000 kusů Kugy PHEV, což je přibližně o třetinu lepší výsledek než u nejúspěšnějšího konkurenčního modelu.

„Jsme naprosto přesvědčeni o tom, že naši zákazníci pořizují vozy s hybridním pohonem právě proto, aby mohli využívat výhod jízdy na elektřinu, a tato data ukazují, že majitelé Kugy Plug-In Hybrid provozují své automobily v režimu EV co možná nejčastěji. Rozhodli jsme se, že budoucnost Fordu bude elektrifikovaná, a skutečnost, že Kuga je nejprodávanějším vozem typu PHEV, ukazuje, že naši zákazníci se k nám na této vzrušující cestě chtějí připojit.“

řekl generální ředitel divize osobních automobilů ve Ford of Europe Roelant de Waard

Hnací ústrojí Fordu Kuga Plug-In Hybrid

Hnací ústrojí Kugy Plug-In Hybrid tvoří kombinace zážehového čtyřválce 2,5 l, jenž pracuje v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem/generátorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 14,4 kWh. Dle WLTP má vůz spotřebu paliva od 1,4 l/100 km, emise CO2 od 32 g/km
a dojezd na elektřinu až 56 km. Řidič může rozhodnout, kdy a jak bude elektrický pohon využíván. Volbou režimů EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge. Vedle nabíjení z vnějšího zdroje doplňuje Kuga PHEV elektřinu také při brzdění, rekuperací kinetické energie.

Spotřeba a dojezd pouze na elektřinu Ford Kuga Plug-In Hybrid.
- Advertisement -

Další články