DomůElektromobilyHyundai ukázal, jak se vyrábí IONIQ 5

Hyundai ukázal, jak se vyrábí IONIQ 5

Vývoj a výroba jsou součástí životního cyklu automobilu, kterou zákazníci obvykle nevidí,
a proto se společnost Hyundai Motor rozhodla zveřejnit informace, jak se vyrábí IONIQ 5 včetně montáže akumulátorů, náročných kontrol a tvrdého testování. Zákazníci se dozvědí cestu modelu IONIQ 5 od jednotlivých komponentů až po kompletně dokončené středně velké CUV (Crossover Utility Vehicle) s plně elektrickým pohonem. Hyundai představil model IONIQ 5 letos v únoru jako první model značky IONIQ zaměřený na akumulátorové elektromobily a díky mnoha trvale udržitelným a inovativním systémům a funkcím přinášející IONIQ 5 novou definici životního stylu na základě elektromobility.

Pohled do zákulisí jak se vyrábí IONIQ 5

Elektromobil IONIQ 5 je v průběhu výrobního procesu vybavován inovativními technologiemi jako je nedávno vyvinutá integrovaná řídicí jednotka nabíjení ICCU (Integrated Charging Control Unit), která nabíjí vysokonapěťové sady akumulátorů vozidel a náhradní akumulátory. V další fázi výroby je IONIQ 5 vybaven systémem elektrického pohonu, který nahrazuje spalovací motor. Pro nižší hmotnost a větší hospodárnost společnost Hyundai integrovala elektromotory, invertory a další komponenty do jednoho celku. Akumulátorové články s vysokou energetickou hustotou jsou uloženy pod podlahou postavené na exkluzivní platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Podle počtu modulů lze sady dělit na standardní a vysokokapacitní.
Neodmyslitelnou součástí výroby jsou autonomní přepravní vozidla AGV (Automated Guided Vehicles), která jsou řízena prostřednictvím mobilní komunikace a jejich senzory zabraňují kolizím. Používání vozidel AGV přináší řadu výhod včetně zvýšení celkové produktivity, zvýšení kvality pracovního prostředí a bezpečnosti práce.

Spolehlivost zaručují intenzivní kontroly a testy

Spolehlivost nově vyrobených vozů IONIQ 5 zaručuje systém intenzivních kontrol
a samozřejmě i rozsáhlé testy zaměřené na bezpečnost a aerodynamiku. Systém kontroluje a upravuje nastavení kamer, radarových senzorů, prostorového kamerového systému SVM (Surround View Monitor), head-up displeje AR HUD (Augmented Reality Head-up Display)
a digitálních vnějších zpětných zrcátek. Pro dosažení špičkové bezpečnosti posádky absolvovaly prototypy kromě počítačových simulací také mnoho praktických nárazových zkoušek. Odolný ocelový skelet karoserie ve spojení s deformační zónou minimalizuje deformaci prostoru pro cestující i v případě čelního nárazu. Vysoká úroveň bezpečnosti modelu IONIQ 5 spolu se souborem nejmodernějších asistenčních systémů Hyundai SmartSense poskytuje zákazníkům v silničním provozu pocit naprosté jistoty.

- Advertisement -

Další články