DomůElektromobilyPlatforma nové generace SSP postupně nahradí současné platformy Volkswagenu

Platforma nové generace SSP postupně nahradí současné platformy Volkswagenu

Platforma nové generace SSP (Scalable Systems Platform) koncernu Volkswagen postupně sníží složitost a nahradí platformy MQB, MSB, MLB, MEB a PPE, čímž urychlí konsolidaci současných platforem. Ze tří platforem pro automobily se spalovacími motory zůstanou v první fázi dvě platformy pro akumulátorové elektromobily a nakonec bude vytvořena jednotná architektura pro celé produktové portfolio. Automobilka v roce 2026 zahájí výrobu elektromobilů na základě platformy SSP, které budou zcela elektrické a digitální. Koncern investuje 800 milionů eur do nového centra ve Wolfsburgu, které bude hlavním místem vývoje platformy SSP a jejích modulů.

„Zavedení platformy SSP znamená, že využijeme naše silné stránky v managementu platforem a i naše schopnosti pro maximalizaci synergií napříč všemi segmenty a značkami. Naše platforma SSP z dlouhodobého hlediska výrazně sníží složitost v oblasti mechatroniky. Platforma nové generace SSP je přitom klíčovým předpokladem nejen pro snížení kapitálových nákladů, nákladů na výzkum a vývoj
a jednotkových nákladů v porovnání s platformami MEB a PPE a dosažení koncernových finančních cílů. Tato platforma především připravuje půdu k tomu, abychom úspěšně zvládli budoucí výzvy ve vývoji vozidel, protože automobily budou ve stále větší míře softwarově orientovány.“

řekl předseda představenstva značky Audi Markus Duesmann

Volkswagen představil svůj plán transformace koncernu na softwarově orientovanou společnost poskytující mobilitu. Software umožní dokonalou integraci strategie NEW AUTO do digitálního života zákazníků. Organizační jednotka CARIAD v současnosti pracuje na třech softwarových platformách. První softwarová platforma 1.1 (E3 1.1) umožní vylepšování vozidel a jejich aktualizace technologií „Over the Air“ pro produktové portfolio MEB, které zahrnuje mimo jiné modely Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq nebo CUPRA Born. V roce 2023 spustí prémiovou softwarovou platformu 1.2 (E3 1.2), která nabídne velký počet funkcí, jednotný informační a zábavní systém a aktualizace „Over the Air“ pro vozidla značek Audi
a Porsche. V roce 2025 uvede CARIAD novou jednotnou a modulární softwarovou platformu a komplexní elektronickou architekturu. Software Stack 2.0 (E3 2.0) bude zahrnovat jednotný operační systém pro vozidla všech koncernových značek.

„Stanovili jsme si strategický cíl stát se lídrem na světovém trhu s elektromobily a jsme na dobré cestě. Nyní nastavujeme nové parametry. Software umožní další, mnohem radikálnější změnu, a tou je přechod na mnohem bezpečnější, chytřejší a nakonec i autonomní automobily. Pro nás to znamená poznatek, že technologie, rychlost a modularita budou hrát ještě významnější roli než dnes. Automobil má zářivou budoucnost!“

říká předseda představenstva při představení nové koncernové strategie NEW AUTO do roku 2030 Herbert Diess

Koncern Volkswagen také plánuje, že v roce 2025 začne v Evropě nabízet svou první službu autonomní mobility. V současnosti testuje první autonomní autobusy v Mnichově a podobné projekty bude realizovat také v dalších metropolích v Německu, Číně a USA. Očekávané možnosti zisku v této oblasti jsou velmi slibné. Do roku 2030 má celkový trh mobility jako služby dosáhnout částky 70 miliard USD jen na pěti největších evropských trzích.

- Advertisement -

Další články