DomůHybridyNový Lexus NX plug-in hybrid nabízí elektrický dojezd až 63 km

Nový Lexus NX plug-in hybrid nabízí elektrický dojezd až 63 km

Lexus se rozhodl model NX z 95 % kompletně přepracovat a otevírá tak novou kapitolu ukazující budoucí designový směr v oblasti exteriéru i interiéru. Nový Lexus NX plug-in hybrid se dočká vylepšení na poli dynamiky ve prospěch příjemných jízdních vlastností, a v neposlední řadě i novou generaci multimédií, konektivity a vyspělé technologie pro ještě vyšší úroveň bezpečnosti, pohodlí a praktičnosti.

„Nové NX bylo navrženo v souladu s různorodými potřebami zákazníků z celého světa, a ještě tak zvyšuje svoji atraktivitu cestou kompletní obměny svých silných stránek, kam patří elektrifikace, design, jízdní schopnosti a vyspělé technologie.“

vysvětluje hlavní konstruktér Takeaki Kato

KONCEPCE VÝVOJE

Jednotlivé prvky vývojové koncepce spojuje motiv „intenzivnějšího zážitku v každém okamžiku“. Program vývoje přinesl zásadní změnu v přístupu značky Lexus k vývoji nových vozidel včetně nasazení metod digitálního modelování a dalších počítačových technologií ve prospěch chytřejšího konstruování vozidel a vyšší garantované úrovně kvality. Konstruktéři též věnovali zvýšenou pozornost uplatnění nových technologií na poli bezpečnosti a pohodlí při zachování rozumné míry nákladů s ohledem na cenovou dostupnost. Další novinkou bylo nasazení profesionálních závodních jezdců pomáhajících s dolaďováním vlastností vozidla.

Nový Lexus NX350h a NX450

JEŠTĚ RAFINOVANĚJŠÍ DESIGNOVÝ SMĚR LEXUS

Funkční krása je zřejmá z detailů jako jsou zapuštěné boční lišty nebo nový spodní kryt motoru s povrchem důlkovaným jako golfový míček. Toto důlkování způsobuje mikro-víření v proudu vzduchu pod vozidlem, čímž se zlepšuje stabilita za vysokých rychlostí. Nový Lexus NX přináší vyvážené a nepřehlédnutelné proporce s postojem vozu zdánlivě přilepeného k vozovce. Oproti první generaci NX je vůz nyní o 20 mm delší, rozvor se prodloužil o 30 mm, šířka narostla o 20 mm a výška o 5 mm. Vzpřímenější maska s jemnějším orámováním akcentuje dlouhou kapotu a definuje celkový tvar a objem karoserie, výrazně se rozšiřující směrem k zadním blatníkům. Z nejvýraznějších novinek na zádi jsou nová zadní sdružená světla ve tvaru písmene „L“ s typickým světelným břitem Lexus napříč celou šířkou vozidla.

Zadní sdružená světla ve tvaru písmene „L“

VÍCE POD KONTROLOU

- Advertisement -

Koncepce pojmenovaná podle japonského výrazu pro ovládání koně jezdcem prostřednictvím otěží (Tazuna) se zaměřuje na přímou a intuitivní kontrolu nad vozidlem v souladu s principem „ruce na volantu, oči na silnici“. Podobný přístup se týká i uspořádání ovládacích prvků vozidla jako je tlačítko spouštění motoru, volič převodovky, ovládací prvky klimatizace i tlačítko voliče jízdních režimů, které najdeme na jediném místě. Atmosféru kokpitu evokuje křivka obepínající řidiče od dveří až po středový panel. Zde jsou v jedné zóně přehledně seskupeny různé zdroje informací – obrazovka multimédií, multi-informační displej, přístrojový panel s jedním kruhovým ukazatelem, centralizované ukazatele a (v závislosti na výbavě) head-up displej. Při použití kteréhokoli ze spínačů se na head-up displeji zobrazí jeho tvar, aby řidič nemusel sklánět zrak k volantu za účelem výběru funkce.

Kokpit Lexus NX podle japonského výrazu Tazuna

PRVNÍ PLUG-IN HYBRID ZNAČKY LEXUS NX 450h+

Plug-in hybridní systém disponuje výkonem až 306 koní a měl by vozu udílet zrychlení z místa na 100 km/h v čase lehce přes 6 sekund. Oproti tomu odhadované emise CO2 (v kombinovaném cyklu podle WLTP) pod 40g/km a spotřeba paliva necelé 3 l/100 km budou pravděpodobně nejlepší ve třídě NX. Zástupce nové řady NX používá hybridní pohon se čtyřválcem o objemu 2,5 litru a dobíjecí lithium-iontovou baterií o nejvyšší kapacitě (18,1 kWh) v dané třídě. Permanentní pohon všech kol zajišťuje další elektromotor na zadní nápravě. Kapacita baterie umožňuje dojezd 63 km a možnost cestovat v čistě elektrickém režimu rychlostí až 135 km/h. Důležitý je i fakt, že plug-in hybridní Lexus zůstává velmi hospodárným vozem i po vyčerpání energie z baterie. Řada konkurenčních vozů v takových situacích standardně přechází na pohon pomocí spalovacího motoru, avšak NX 450h+ je hospodárný hybridní pohon s autonomním dobíjením.

Zdroj informací: tisková zpráva

Další články