DomůHybridyHondaTechnologie e:HEV u modelu HR-V nabízí výkon až 96 kW

Technologie e:HEV u modelu HR-V nabízí výkon až 96 kW

Nový model HR-V od automobilky Honda, který se v Evropě začne prodávat počátkem roku 2022, bude vybaven výhradně vyspělým hybridním pohonem e:HEV. Technologie e:HEV u modelu HR-V nové generace poskytuje celkový výkon 96 kW (131 koní) v kombinaci s točivým momentem 253 Nm. Výsledkem je klidná a pohodlná jízda, ať už projíždíte městem, nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici.

Zcela nové HR-V je nejnovějším modelem, který se připojil do řady e:HEV a je k dispozici pouze s hybridní hnací jednotkou. Technologie e:HEV je hybridní systém s nízkou spotřebou paliva. Produkuje emise CO2 od 122 g/km (WLTP) se spotřebou paliva 5,4 l/100km (WLTP) a zároveň zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,6 sekund. Pokročilé hybridní hnací ústrojí e:HEV se skládá ze dvou kompaktních elektromotorů s vysokým výkonem, které pracují společně s benzínovým 1,5litrovým motorem DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklem, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou s pevným převodem a inteligentní řídicí jednotkou. Kombinuje citlivý výkon a efektivitu elektrického vozidla s užitností a flexibilitou tradičních vozidel poháněných benzínovými nebo naftovými motory. Model HR-V není nutné připojovat a nabíjet a je tedy vhodný pro každou jízdní situaci.

U hnacího ústrojí e:HEV bylo prokázáno, že v novém modelu Jazz poskytuje v dané třídě nejlepší poměr spotřeby paliva ke zrychlení. U modelu HR-V byl zvýšen počet akumulátorových článků ze 48 na 60 s cílem zohlednit větší rozměry modelu HR-V a zajistit větší úložný prostor a vyšší elektrický výkon než u modelu Jazz (80 kW). Navzdory většímu počtu akumulátorových článků nebyl narušen prostor interiéru. Mezi další úpravy hnacího ústrojí patří snížení převodového poměru mezi elektromotorem a koly, aby se kumulativně zlepšilo zrychlení a dynamický výkon modelu HR-V.

Technologie e:HEV

- Advertisement -

Technologie e:HEV se odlišuje tím, jak se jeho tři režimy jízdy přepínají s cílem zajistit optimální výkon při jízdě ve městě i na dálnici. Inteligentní elektronická řídicí jednotka automaticky a neustále přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem v závislosti na tom, který režim jízdy je v dané situaci nejhospodárnější. Například při jízdě konstantní vysokou rychlostí na dálnici, systém pohání spalovací motor, což je nejúčinnější. Pokud je třeba dále zrychlit, například při předjíždění, vozidlo přepne na hybridní pohon pro navýšení výkonu. Kromě toho lze u hybridního pohonu dobíjet akumulátor energií z generátoru poháněného benzinovým motorem, což opět zvyšuje účinnost.

Další články