DomůToyotaGR010 HybridToyota Gazoo Racing získala 4. vítězství v řadě v Le Mans

Toyota Gazoo Racing získala 4. vítězství v řadě v Le Mans

Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing překonal veškeré nepřízně osudu a vybojoval historické čtvrté vítězství za sebou v závodu 24 hodin Le Mans. Celý tým ukázal bojovného ducha a přes potíže s palivovou soustavou se stal na okruhu La Sarthe prvním z vítězů kategorie hypervozů.

Posádka Toyota Gazoo Racing

Po několika ročnících Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López s vozem GR010 HYBRID č. 7 konečně dosáhli svého prvního vítězství na Le Mans. Mistři světa startovali z pole position a po většinu závodu se pohybovali v čele. S monopostem GR010 HYBRID, který se na Le Mans objevil poprvé v historii, soutěžila i posádka ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley, která rovněž vybojovala výborný výsledek pro tým, jenž doposud vyhrál všechny čtyři podniky letošního světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC).

Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing v závodu 24 hodin Le Mans.

Závod 24 hodin Le Mans

Čtyřiadvacetihodinovka byla zahájena na mokré trati protkaná častými nehodami. Sébastien se v prvním kole závodu propadl do hloubi startovního pole v důsledku nárazu způsobeného vozem Glickenhaus č. 708. Naopak vpředu se od pole position držel Mike se sedmičkou, který i přes dva defekty udával tempo. Sébastien s osmičkou se dotahoval zpět mezi nejlepší. V šesté hodině závodu způsobil déšť několik nehod a na 20 minut musel na trať vyjet safety car. José však dokázal udržet sedmičku v čele a Brendon nepolevoval ve svém tlaku z druhého místa.
Oba monoposty GR010 HYBRID si neustále udržovaly jasný náskok před stíhací skupinou vedenou vozem Alpine č. 36 s odstupem minimálně jednoho kola.
V poslední čtvrtině závodu se atmosféra v garáži týmu TOYOTA GAZOO Racing dala krájet. Závada palivové soustavy bránila vozu č. 8 odjíždět celé stinty. Vzhledem k náskoku pouhých čtyř kol před týmem Alpine na třetím místě a nulové možnosti rychlé opravy dokázal tým díky úsilí najít účinné protiopatření. Jezdci museli v přesně určených místech okruhu aktivovat specifické nastavení. Význam nalezeného řešení ještě vzrostl poté, co podobný problém zaznamenal vůz č. 7. Na poslední stint závodu sedli za volanty svých vozů Kamui s Kazukim, kteří se projetím cíle zapsali do historie závodu Le Mans v kategorii hypervozů.

„Byl to velmi těžký závod a opravdové týmové vítězství za obtížných okolností. Po našich jezdcích jsme toho žádali hodně a jsem ohromen jejich schopností implementovat řešení bez jakékoli časové ztráty. Bylo to skutečné týmové úsilí; ani na chvíli jsme se nevzdali a celý tým udělal k dosažení vítězství skutečně vše. Děkuji všem, kteří k tomuto výsledku přispěli; členům týmu, našim partnerům i kolegům ze společnosti Toyota Motor Corporation, kteří nám poskytli tolik podpory. Blahopřejeme všem vítězům i našim soupeřům v hypervozech z týmů Alpine a Glickenhaus, kteří s námi po celou dobu bojovali a prokázali v tomto závodu skutečného bojovného ducha.“

řekl prezident týmu Hisatake Murata
- Advertisement -

Další články