DomůToyotaGR010 HybridToyota nasadí vůz GR010 HYBRID Hypercar do závodu v Le Mans

Toyota nasadí vůz GR010 HYBRID Hypercar do závodu v Le Mans

Již 89. ročník závodu 24 hodin Le Mans začíná v sobotu v 16:00 SEČ a TOYOTA GAZOO Racing má v plánu obhájit titul a zapsat se do historie v kategorii hypercarů. Tým po vítězném hattricku s vozem TS050 HYBRID letos na okruh La Sarthe poprvé nasadí svůj nový GR010 HYBRID Hypercar s odhodláním tuto vítěznou sérii Toyoty ještě prodloužit. Kromě snahy získat čtvrté vítězství v řadě je další zajímavostí, že Toyota nasazuje na La Sarthe hybridní prototyp již podesáté. Zatím si tým odnesl tři vítězství, pětkrát získal první startovní pozici a celkem devětkrát vybojoval pódiové umístění.

GR010 HYBRID Hypercar na závodu Le Mans

25 tisíc přeřazení, 4000 kilometrů na plný plyn a přes 2 miliony otáček kol v rámci jednoho typického závodu vypovídá, že Le Mans je opravdovou zkouškou vytrvalosti. Přípravy na závod započaly již v říjnu 2020, kdy byl GR010 HYBRID Hypercar poprvé otestován
a následně absolvoval osm dalších zkoušek s cílem optimalizovat schopnosti vozu i spolehlivost. Kvůli dvojnásobnému bodovému ohodnocení v rámci světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) je závod Le Mans v souboji o titul mistra světa klíčový. Tým TOYOTA GAZOO Racing má před týmem Alpine náskok 30 bodů, a to po třech ze šesti závodů sezóny. V žebříčku soutěžních jezdců vede posádka osmičky před týmovými kolegy s vozem č. 7 o pouhých šest bodů.

TOYOTA GAZOO Racing. World Endurance Championship. Le Mans 24

„Účast na Le Mans je vždy velkou poctou a my jsme hrdí na to, že se vracíme jako trojnásobní vítězové. Děláme maximum, abychom prodloužili naši vítěznou šňůru a stali se prvním vítězem Le Mans mezi hypercary. Konstruktéři a mechanici odladili vůz v těsné spolupráci s jezdci s jasným zadáním být na Le Mans co nejsilnější. Nebude to nic snadného, protože očekáváme lítý souboj s našimi konkurenty mezi hypercary a zároveň GR010 HYBRID vyráží na Le Mans vůbec poprvé, což je vždy náročné na techniku. Jsem šťastný, že na okruhu opět uvidíme fanoušky, což pro tento závod platí dvojnásob, protože se zde pokaždé starají o jedinečnou atmosféru. Děkujeme pořadatelům ACO za jejich nemalé úsilí, aby něco takového vůbec bylo možné. Jsem si jist, že tento závod Le Mans bude pro všechny nezapomenutelným zážitkem.“

říká prezident týmu Hisatake Murata

Ve středu je naplánováno pět hodin tréninkových jízd a kvalifikace. Čtvrteční program obsahuje dalších pět hodin tréninků a ve 21:00 SEČ 30minutová speciální jízda „hyperpole“, kdy se TOYOTA GAZOO Racing pokusí již popáté za sebou získat první startovní pozici. Letos bude v kategorii hypercarů čelit konkurenci týmu Scuderia Cameron Glickenhaus (Alpine) se dvěma vozy, který vyrazí na trať s dosavadním modelem kategorie LMP1. Avšak nástrahy závodu Le Mans nespočívají pouze v souboji s rivaly, ale i v mimořádně vyčerpávajícím charakteru samotného závodu.

- Advertisement -

Další články