DomůToyotaMiraiDruhá generace Toyota Mirai míří na český trh

Druhá generace Toyota Mirai míří na český trh

Druhá generace vodíkového elektromobilu Toyota Mirai na českém trhu začíná na ceně 1,7 milionu korun. První osobní automobil na vodíkové palivové články v České republice s dojezdem 650 km má nejenom nulové emise, ale dokonce čistí okolní vzduch. Natankování prostřednictvím plnícího ventilu pod tlakem 700 barů přitom zabere okolo 5 minut.

Mirai znamená v japonštině budoucnost. A budoucnost pro Toyotu znamená vyrábět vozy s nulovými emisemi. Čistý vodík se za provozu slučuje s kyslíkem nasávaným kompresory v přední části vozu a k finální reakci pak dochází v palivovém článku. Takto vzniklá elektrické energie pohání elektrický motor a jako jediný odpad této reakce je čistá voda.
Díky tomu má druhá generace Toyota Mirai absolutně nulové emise a je tedy možné využívat všech výhod spojených se speciální ekologickou registrační značkou „EL“.

Druhá generace Toyota Mira má absolutně nulové emise

„Toyota Mirai druhé generace v mnoha ohledech předbíhá dobu a přináší unikátní technologie oproti konkurenci. Již nyní je tento výjimečný model k objednání pro zájemce na českém trhu a jsme nadšení, že stojíme u začátku vodíkové éry v České republice“

říká Martin Peleška generální ředitel Toyota a Lexus ČR

Druhá generace Toyota Mirai je luxusní sedan o délce 4,975 metru s pohonem zadních kol postavený na platformě GA-L (Global Architecture Lexus). Disponuje výkonem 134 kW (182k), což mu umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 sekund a maximální rychlost 175 km/h. Tři vysokotlaké zásobníky v zadní části pojmou vodíkové palivo o hmotnosti 5,6 kg.

- Advertisement -

Vůz v nové druhé generaci zaujme na první pohled protáhlými světlomety, které jsou vybavené technologií Bi-LED včetně adaptivních dálkových světlometů. Zadní LED světla pak zabírají téměř celou šířku vozidla. Na výběr jsou nápadná kola o rozměru 19 nebo 20 palců.
O bezpečnost se stará několik systémů včetně aktivního systému zatáčení ACA, adaptivního tempomatu nebo plně automatického parkování, které se mezi modely Toyoty objevuje vůbec poprvé. Speciální akustický systém pak generuje zvuk vozu při akceleraci.

Další články