DomůVodíková autaHyundaiVodíkové vozy XCIENT Fuel Cell ujely již přes 1 milion kilometrů

Vodíkové vozy XCIENT Fuel Cell ujely již přes 1 milion kilometrů

Hyundai v roce 2019 poprvé představil nákladní vozidlo elektricky poháněné s palivovými články a první vozidla vyjela v říjnu 2020 na švýcarské silnice. Vodíkové vozy XCIENT Fuel Cell od té doby ujely více než 1 milion kilometrů a snížily emise CO2 o více než 631 tun. Flotila tvořená 46 nákladními vozidly s palivovými články na vodík dosáhla tohoto milníku ve službách 25 švýcarských společností.

Společnost Hyundai Motor Company založila v roce 2019 společný podnik Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) se švýcarskou společností H2 Energy, který poskytuje vodíkové vozy XCIENT Fuel Cell provozovatelům prostřednictvím leasingu. Výhodou je absence počátečních investic. Zákazníci platí za používání vozidla a mají zajištěny i dodávky vodíku.
Hyundai v květnu 2021 odhalil modernizovanou verzi a do konce letošního roku bude do Švýcarska dovezeno celkem 140 vozidel této modelové verze. V rámci pokračujícího přechodu na ekologickou dopravu vzroste počet nákladních vozidel s elektrickým pohonem na vodík do roku 2025 na 1600.
Společnost Hyundai Motor Company si ve svém plánu „Strategie 2025“ stanovila cíl ročního prodeje 110 000 elektricky poháněných vozidel s palivovými články. Koncern Hyundai Motor Group pak do roku 2030 plánuje zvýšit kapacitu výroby vozidel s pohonem na vodík na 500 000.

„Švýcarské dopravní a logistické společnosti jsou přesvědčeny o tom, že užitková vozidla s palivovými články na vodík mají ze všech různých alternativních pohonů největší potenciál. Zájem členských společností uvedením nákladních vozidel s palivovými články na vodík do provozu nekončí. Mají vysoká očekávání i ohledně vodíku, který má jako zdroj energie obrovský potenciál pro budoucnost, a věří, že vodík bude klíčem k přechodu na ekologickou energii. Největší výhodou vodíkové energie je především její excelentní skladovatelnost. To naznačuje, že vodík bude hrát důležitou roli v éře ekologické energie. Mnoho distribučních společností již přímo využívá všechny výhody plynoucí z používání nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell. Myslím si, že poptávka po nákladních vozidlech XCIENT Fuel Cell po úspěšném letním provozu ještě více vzroste.“

říká předseda švýcarského sdružení H2 Mobility Jörg Ackermann
Vodíkový vůz XCIENT Fuel Cell Truck

Evropa postupně přechází na čistou mobilitu a proto Evropská unie oznámila zelený plán jako součást nové vodíkové strategie a bude usilovat o budování Evropy založené na vodíku. Plán počítá se zvýšením výroby zeleného vodíku v Evropě získávaného prostřednictvím obnovitelných zdrojů. Zelený vodík se vyrábí s využitím elektrické energie z obnovitelných zdrojů, například z vodních elektráren. Elektrolýzou se štěpí molekuly vody na vodík a kyslík, aniž by vznikaly emise oxidu uhličitého.

„HHM plánuje pro příští rok vstup do dalších evropských zemí. Nejpravděpodobněji to bude Německo a Nizozemí, ale velký zájem o naše vozidla registrujeme v téměř všech ostatních evropských zemích. Nejnovější ofenziva značky Hyundai zvýší tlak na lokální hráče, kteří vyvíjejí své vlastní vodíkové plány.“

říká generální ředitel společnosti Hyundai Hydrogen Mobility Mark Freymüller
- Advertisement -

Další články